Grupp: Huvudforum

Skapade en grupp för min indexhandel

0
Ogilla!
320
Gilla!
2016-03-16 12:06:14

Min nya grupp "Indexhandel Nasdaq"

Eftersom jag inte tycker det är speciellt roligt att vem som helst kan googla fram det som skrivs här på AG, utan att vara medlem, så skapade jag en grupp där jag lägger infon.

Vem som helst här är förstås välkommen att gå med i gruppen.

Låter den vara öppen några dagar dessutom.

:)

/ndx100

0
Ogilla!
242
Gilla!
2016-03-27 12:04:17

Är gruppen igångsparkad?

Intraday eller interday fokus?

0
Ogilla!
229
Gilla!
2016-03-27 14:35:01

Ja visst!

Gruppen heter "Indexhandel".

Du hittar den i listan med grupper, antar jag(?)

Fokus nu är intraday. Jag har min trendindikator TI2 som jag utgår ifrån.

/ndx100

0
Ogilla!
245
Gilla!
2016-03-27 14:41:10

Jag ser den inte under öppna grupper drop-down menyn.

0
Ogilla!
239
Gilla!
2016-03-27 15:12:40

Okej, det är bara öppna grupper man ser...... :)

Jag skickar en inbjudan!

/ndx100

0
Ogilla!
238
Gilla!
2016-03-27 21:57:56

Tar tacksamt emot en inbjudan :-)

0
Ogilla!
223
Gilla!
2016-03-27 23:06:11

#5

Välkommen!

/ndx100

0
Ogilla!
217
Gilla!
2016-03-27 23:11:17

Vill gärna vara med....

Har pysslat med lite handel sedan 70-talet....

Kan man få en inbjudan?????

0
Ogilla!
230
Gilla!
2016-03-27 23:19:12
Ladda ned

#4 Tack!

Jag har börjat snegla mer och mer på interday.

Inkluderar en bild som visar ett jämviktat OMXS30.

Varje dag är en pixel bred (tre pixlar per dag, hög låg och medel).

Det jag ser i bilden som framträder är två saker:

1) Kursen rör sig i större drag åt en riktning, man kan dra en kanal som fångar riktningen.

2) Redan på interdag ser vi att kursen verkar "brusa" mycket och att kursen rör sig brusigt i sin kanal, där kanalen anger den generella riktningen.

Ett motargument är att kursen rör sig fraktalt, och då spelar tidshorizont ingen roll, kursen ser densamma ut. Och det tycker jag stämmer förutom på minsta nivå (minut till timma) och på största nivå (månad, år).

Försöker du fånga in vad nästkommande dags "brusintervall" skall ligga inom?

0
Ogilla!
256
Gilla!
2016-03-28 11:02:04

Jag vill också gärna vara med.

M V H

0
Ogilla!
238
Gilla!
2016-03-28 14:29:14

Så även jag.

M V H

0
Ogilla!
226
Gilla!
2016-03-28 14:38:02

Vill gärna också vara med.

Mvh

0
Ogilla!
230
Gilla!
2016-03-28 20:29:28

Låter högintressant så får jag möjligheten att ingå i gruppen så vill jag absolut vara med

Mvh Norrgarde

0
Ogilla!
3
Gilla!
2016-03-28 20:41:59

Vill också gärna vara med

0
Ogilla!
36
Gilla!
2016-03-28 20:50:04

Får man ingå i gruppen får du gärna skicka en inbjudan..

0
Ogilla!
243
Gilla!
2016-03-30 08:27:21

Är också intresserad av det du skriver ndx100

0
Ogilla!
237
Gilla!
2016-03-30 08:30:58

Samma här.

Mvh joyman

0
Ogilla!
277
Gilla!
2016-03-30 13:51:23

Samma här.

0
Ogilla!
3
Gilla!
2016-03-30 14:11:45

Hej , jag är gärna med

Mvh Wilden

1
Ogilla!
241
Gilla!
2016-03-30 14:12:54

vart e min invite?!

0
Ogilla!
48
Gilla!
2016-03-30 18:09:02

Önskar vara med, tack:)

Mvh Greven

0
Ogilla!
253
Gilla!
2016-03-30 18:48:44

Roligt att så många vill vara med.

Jag har varit med länge nu och vet hur AG:s huvudforum såg ut för många år sedan. Den lekstuga som det nu många gånger är är inget jag uppskattar. En förutsättning för att man ska få ingå i min grupp är att man inte bidrar till den utvecklingen i huvudforumet. Jag läser dock inte mycket som skrivs där, så det kommer säkert inte att bli rättvist på något sätt. Men den som beter sig jävligt illa och jag ser det åker ut ur min grupp. Förövrigt ingenting som jag vill diskutera.

:)

/ndx100

0
Ogilla!
237
Gilla!
2016-03-30 19:18:33

#8

Jag fick för mig för många år sedan att jag skulle hitta på en egen metod för att förstå börsen. :) Eftersom jag är produktutvecklare så ligger det i min natur. Det är inte roligt att göra som någon annan säger helt enkelt. Jag fick en idé och räknade och räknade. Fick ett resultat som efterhand visade sig inte fungera. Dock utvecklade jag det ytterligare enligt en ny idé och då föddes TI1 (TrendIndikator1). Den gav mig viktiga ledtrådar men var fortfarande inte det jag ville se. TI2 är en känd matematisk finess av TI1, och precis det jag sökte. Dock blev allt liggande för jag trodde jag kommit på något ännu smartare. Det hade jag inte........

TI2 är gränsen mellan Bull och neutral, eller Bear och neutral.

/ndx100

0
Ogilla!
238
Gilla!
2016-03-30 20:03:38

Är gärna med på detta.

0
Ogilla!
238
Gilla!
2016-03-30 20:14:09

Er også interesseret ;)

0
Ogilla!
238
Gilla!
2016-03-30 21:04:53

Vill också vara med :-)

0
Ogilla!
245
Gilla!
2016-03-30 22:39:03

Vill oxå gärna vara med

0
Ogilla!
234
Gilla!
2016-03-31 23:27:41

Vill också vara med ! :)

0
Ogilla!
39
Gilla!
2016-03-31 23:42:55

Är gärna med.

Condex

0
Ogilla!
249
Gilla!
2016-04-01 19:25:34

Tacksam om jag får vara med.

0
Ogilla!
238
Gilla!
2016-04-01 23:27:08

Efter dagens "omstart" eller vad man ska kalla det, så förväntar jag mig att det blir ordning och reda i huvudforumet. Så nu ska alla som önskat att vara med i min grupp fått en inbjudan. Hör av er om det inte är så, och ni fortfarande vill vara med.

/ndx100

0
Ogilla!
238
Gilla!
2016-04-02 15:47:31

Ingen inbjudan här!

mvh

0
Ogilla!
237
Gilla!
2016-04-02 20:33:52

är intreserad av vad du skriver jag vill också va med

Inlägget är redigerat av författaren.

0
Ogilla!
238
Gilla!
2016-04-02 20:55:03

Jag önskar att vara med

Mvh Peter

0
Ogilla!
226
Gilla!
2016-04-02 21:26:59

Jag vill gärna vara med i din grupp!

Life is what happens to you while you're busy making other plans

0
Ogilla!
228
Gilla!
2016-04-02 21:40:12

Önskar också en inbjudan.

Mvh A.D

0
Ogilla!
255
Gilla!
2016-04-03 00:44:19

driverns

Du är ju medlem??? Eller?

/ndx100

0
Ogilla!
227
Gilla!
2016-04-03 07:59:05

Vill väldigt gärna vara med.

Med vänlig hälsning, oj

0
Ogilla!
231
Gilla!
2016-04-03 12:37:04

#36

Är med i gruppen Indexhandel men inte medlem i gruppen Indexhandel Nasdaq

Mvh

0
Ogilla!
252
Gilla!
2016-04-03 12:46:11

#38

Jag ändrade namn eftersom vi började prata om omx också.

Så Indexhandel Nasdaq finns inte längre. :)

/ndx100

0
Ogilla!
222
Gilla!
2016-04-03 14:34:54

Är gärna med jag också :)

0
Ogilla!
229
Gilla!
2016-04-03 18:14:14

Önskar vara med, tack

0
Ogilla!
222
Gilla!
2016-04-03 21:32:50

iull jättegärna vara med.:)

0
Ogilla!
228
Gilla!
2016-04-03 21:39:12

Herrejösses vilket intresse för min "lilla" grupp!

Förstår ingenting.......

Alla som har önskat ska ha fått en inbjudan.

:)

/ndx100

0
Ogilla!
230
Gilla!
2016-04-03 21:51:05

Känn dig hedrad :))

Upp till toppen
Kommentera

 

Tjäna mer pengar på dina aktieaffärer

Bli medlem på Aktieguiden gratis på 30 sekunder.

Som medlem på Aktieguiden kan du:

  • Läsa träffsäkra tips och analyser från duktiga traders
  • Ställa frågor till och chatta med aktieproffs
  • Få gratis tillgång till en över miljon inlägg aktiehandel
  • Skapa egna privata forumgrupper

För att få delta i diskussionerna på Aktieguiden krävs att du verifierar ditt mobilnummer. Läs gärna mer om varför verifiering behövs.

 

Redan medlem? Klicka här för att logga in.